Anamaria Gavrilă, avocat colaborator senior în cadrul Dragne & Asociații, a acordat un interviu unei publicații de business, legat de noua taxă auto, denumită “timbru de mediu”.
Potrivit dispozițiilor Guvernului, noua taxă auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, are o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Anamaria Gavrilă, avocat cu o bogată experienţă în dreptul mediului, a arătat că noua taxă pare să încalce atȃt principiul liberei circulații a bunurilor în interiorul Uniunii Europene, cȃt și principiul “poluatorul plătește”, pe care, teoretic, autoritățile s-au bazat în formularea noii taxe.